I ching

 

Originea I Ching-ului se pierde in vremuri indepartate, este o traditie de mii de ani si din I Ching a aparut Qimen Dun Jia,Bazi,Feng Shui etc .

I Ching-ul este o cale a unificarii al lui yin si yang .

Este o cale de perfectionare si accelerare a progresului spiritual ce ne poate duce la atingerea starii de constiinta divina,a eternitatii.

In I Ching folosim 8 trigrame care sunt 8 directii fundamentale a energiei timpului,sunt structuri temporale foarte subtile,ele sunt arhetipuri pe care timpul le creaza si nu sunt perceptibile de constiinta umana,ele exista ca directii prioritare, arhietipale de manifestare a energiei Sinelui Divin. Ele sunt ,in primul rand, stari de constiinta. Ordinea trigramelro este foarte frumos si poetic descrisa de Regele Wen :

  1. Dumnezeu se lansează în creaţie (manifestare) odată cu trigrama Tunet (Chen).
  2. El face ca toate lucrurile şi fenomenele să fie complete, sub semnul trigramei Sun.
  3. El face apoi ca toate creaturile să cunoască şi să se cunoască (să se perceapă) unele pe altele, sub acţiunea trigramei Foc
  4. El face apoi ca toate fiinţele să se ajute reciproc, unele pe altele, într-o formă sau alta, sub incidenţa trigramei Kun (Pământ)
  5. El se bucură apoi de tot ceea ce a creat, sub incidenţa trigramei Lac (Tui).
  6. El luptă apoi cu aspectele întunericului sub incidenţa trigramei Cer /Chien),
  7. El suferă apoi şi depune anumite eforturi creatoare sub incidenţa trig. Apa (Kan),
  8. El aduce apoi totul la perfecţiune sub incidenţa trigramei Muntelui.

Aşa e descrisă în I Ching succesiunea trigramelor în ordinea regelui Wen: ca conştiinţă divină, ca Dumnezeu care se lansează în creaţie. Dar noi ştim că Dumnezeu, Tao este transcendent, Tao înseamnă nemanifestare. Totuşi această scufundare a lui Dumnezeu în creaţie nu înseamnă altceva decât  o inspiraţie, un impuls creator original (primordial) dat de energia fundamentală a  Timpului, care face ca totul să existe, este un impuls teribil, dar simultan şi plin de graţie, care conţine in el toate legile care animă creaţia, legi totodată eliberatoare, legi care conţin în ele un element restrictiv, legi care pedepsesc pe cei  care le încalcă, le neagă.

Aceste 8 trigrame se oglindesc unele in altele si rezulta 8 x 8 = 64 cupluri de trigrame numite hexagrame puse intr-o anumita ordine tot de regele Wen.Aceasta ordonare cu totul extraordinara prin proprietatile matematice si subtile ,prezentand caracteristici sprirituale foarte speciale.

I Chingul spiritual poate fi inteles doar de omul superior ,care a atins un anumit grad de intelepciune,cu sufletul trezit.Hexagramele corespund manaifestarii timpului propriu, al realitatii prezente in cele 64 de substraturi ale timpului care pot fi predominant Yang sau predominant Yin.

Fiecare hexagrama este o modalitate de a atinge starea de iluminare spirituala dar in occident I ching-ul este cunoscut ca o metoda divinatorie putand primi raspunsuri intelepte de la I Ching si este un imens cadou oferit oamenilor de care Dumnezeu ,este un indrumar divin pe care il putem consulta.

Dumnezeu a creat posibilitatea de a răspunde chiar El,  Îl putem întreba chiar pe Dumnezeu prin metodele specifice I Ching-ului, iar răspunsul primit de la I Ching este cel mai adecvat, cel mai bun, nu e doar o explicaţie teoretică, conţine şi indicaţii de acţiune, ce ar trebui să facem de a avea posibilitatea să transformăm, să îndreptăm chiar Karma noastră individuală. . Evident dacă nu ţinem cont de aceste sfaturi tot sub incidenţa karmei ajungem, tot karma ne conduce.

Nu voi insista pe aspectul spiritual al I Ching –ului ca si  scurta si extraordinara cale de evolutie spirituala ci voi insista in special pe aspectul divinator cu foarte multe exemple practice,asa cum fac cu multe analize destinului prin Bazi .

Leave A Response

* Denotes Required Field